Bent u op zoek naar de huidige Aldi-folder?

De naam Aldi is een afkorting van Albrecht Discount. Deze Duitse supermarktketen richt zich op het aan consumenten aanbieden van lage prijzen en dat is zeker de belangrijkste reden waarom Aldi zo populair is, niet alleen in Nederland, maar ook ver daarbuiten.

Dit alles zonder de kwaliteit van de producten in gevaar te brengen, want ze worden hoog geprezen. Aldi heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd. De wijnen zijn nu van hoge kwaliteit en worden ook door kenners aangeprezen.

Iedereen die bij de Aldi winkelt, weet dat de producten niet netjes in de schappen liggen, maar rechtstreeks uit de dozen kunnen zijn uitgepakt. Dit resulteert echter in een aanzienlijk prijsvoordeel voor de consument, omdat de kostenbesparingen direct worden doorberekend.

Winkelen bij de Aldi is daarom erg voordelig!

Aldi - de klant staat centraal

Bij Aldi staat de klant altijd in centraal. Een supermarktketen adverteert nooit echt op televisie of radio, de juiste verhouding tussen prijs en kwaliteit betekent dat er genoeg klanten naar de supermarkten komen. Bij Aldi kan de consument alle dagelijkse boodschappen kopen. Brood, kaas, vlees, groenten, fruit, snacks, frisdranken: dit behoort allemaal tot het basisassortiment. Ook cosmetica of conserven zijn beschikbaar.

Laten we er ook bij vertellen dat Aldi de afgelopen jaren veel heeft geïnvesteerd in de kwaliteit van de producten. Veel mensen komen nog steeds naar de Aldi vanwege de lage prijzen, maar er komt langzaam maar zeker een verandering aan. Mensen worden zich steeds meer bewust dat lage prijzen niet betekenen dat je de kwaliteit moet opofferen. Aldi heeft de afgelopen jaren verschillende complimenten ontvangen en zelfs prijzen gewonnen voor de kwaliteit van de producten. Een goed voorbeeld hiervan is de investering in goede wijnen. Volgens experts kun je bij de Aldi ten minste één van de beste wijnen ter wereld krijgen.

Aldi - De geschiedenis

Aldi ging van start in 1946 toen de broers Karl en Theo Albrecht de winkel van hun moeder in Essen-Schönebeck, Duitsland overnamen. Deze winkel, oorspronkelijk gevestigd in 1913, bood een beperkt assortiment aan producten tegen zeer concurrerende prijzen. Dit prijssysteem is door de jaren heen gehandhaafd, wat voor een sterke groei van de groep heeft gezorgd. Eén winkel in 1946 werden dertien winkels in 1950 en in 1955 waren er al meer dan 100 winkels. In 1958 bestond het Aldi-concern uit niet minder dan 170 winkels. De gebroeders Albrecht maakten Aldi groot, maar op dat moment besloten ze ook om het bedrijf te splitsen. Er was een discussie over de verkoop van tabaksproducten, waardoor Aldi Nord (boven de Ruhr) en Aldi Süd (onder de Ruhr) hun eigen activiteiten kregen. De goede samenwerking ging echter door.

Aldi breidde verder uit, eerst in Duitsland, daarna in andere Europese landen. Aldi-winkels zijn ook te vinden in de Verenigde Staten en Australië.

Aldi staat ook bekend om vier heel goede producten, die al sinds de jaren 80 bestaan en nog steeds tot het assortiment behoren: Markus gebrande koffie, Westminster-thee, Château-chocolade en UNA-wasmiddelen. Vanaf de jaren 90 begon Aldi meer luxeproducten te introduceren die meer klanten aantrokken. De lage prijzen werden gehandhaafd.

Op dit moment vallen alle vestigingen van Aldi onder de naam Aldi-Gruppe, die al 7.600 winkels onder hun vlag heeft. Aldi Nord heeft er 4200; Aldi Süd 3300. Het bedrijf is nog steeds volledig in handen van de familie Albrecht.